HTTP/:;Irinamateias.ro

25.01.2009

O parere despre iertare

La un post al meu pe www.resursecrestine.ro, am primit acest comentariu pe care vi-l supun atentiei, si va rog sa va dati cu parerea daca e in spiritul ideii de crestinism, care ne cere sa iertam neconditionat.

"Isus Hristos ne-a iubit neconditionat. Una e sa iubesti si alta e sa ierti. Intr-adevar, noi ca si crestini trebuie sa iubim pe toti, dar trebuie sa avem grija cum folosim iertarea.
Intr-adevar, iertarea e o mare putere de care noi dispunem, dar trebuie folosita doar in limitele biblice. Orice incercare de la noi nu aduce decat dezastru .

Tineti minte ca nu putem fi partinitori. Nu putem sa luam apararea golanilor, si, astfel, sa-i enervam pe cei din lume care sunt cuminti. Altfel, tot timpul vom fi acuzati ca noi, prin iertarea noastra, i-am intaratat spre prostii.
Intr-adevar, daca ierti un golan si nu-i spui dupa aceea, cum spunea domnul Isus:"nu mai pacatuii, ca nu cumva sa ti se-ntample ceva mai rau", nu vei rezolva nimic. El tot prostii va face, iar intr-o zi, va ajunge ori, somer, ori la scoala de corectie, ori la inchisoare. Iar cel vinovat de asta e crestinul care l-a iertat folosind intelepciune umana in loc de cea dumnezeiasca.
Tu zice-ai ca: "ietarea face bine celui ce-o daruieste".
Daca prin iertare, eu am incurajat si am facut sa creasca pacatul in cineva, sa stii ca nu-mi face bine, iar la vremea Judecatii, s-ar putea sa fiu pedepsit, fiindca n-am folosit aceasta arma cu intelepciune. Noi trebuie sa aducem toate tipurile de oameni la pocainta, nu doar pe unii si pe ceilalti, nu. Trebuie sa-i aducem si pe golani si pe cei cuminti. Iar pentru asta trebuie sa avem grija cum iertam.
Am citit, pe acest site, un eseu scris de un baiat de 20 ani, pe nume Cristian Lorincsz. Acest baiat a fost un nemernic si va spun sincer ca ziceam in gandul meu ca asta merita impuscat. Dar, cand am citit pasajul in care el scria ca i-a fost coplesita inima si ca i-a parut rau, atunci chiar si eu am zis ca acesta trebuie iertat si l-am iertat. Insa Cristian a facut "toate demersurile biblice" ca sa spunem asa pentru a fi iertat........pe unii politicieni (n.r) nu i-am auzit sa-si ceara scuze, sa cada in lacrimi in fata Domnului si sa-si ceara iertare.
Pe acestia din urma nu trebuie sa-i iertam, fiindca pe acestia nici Isus nu i-a iertat.
Mai tii minte cum vorbea el cu "fariseii "si cu "carturaii"?
Ei bine, lumea e plina de carturari si farisei".

Niciun comentariu: