03.11.2008

MIERE, PROPOLIS, POLEN

ARTICOL PRELUAT DE PE BLOGUL PE GANDURI AL D-NEI RODICA Botan, pe care il gasiti trecut la blogurile preferate.

Consider ca toate produsele apicole sunt de mare folos pentru sanatatea noastra, si pe care le experimentez de ani de zile, asa ca nu m-am putut abtine sa nu iau aceste informatii de-a gata si sa le transmit mai departe, cu multumiri autoarei, D-na Rodica Botan.


MIERE, PROPOLIS, POLEN, LAPTISOR DE MATCA
Tatal meu si fratele meu sint apicultori de foarte multi ani. Au format impreuna o companie, "Botan Inc", si au intre 2.000 si 3.000 de stupi. In California apicultura se foloseste ca o ramura a agriculturii, iar albinele se folosesc la polenizare. Pina mai anii trecuti nici nu era un interes asa mare in colectarea mierii, a cerii, a propolisului, polenului sau laptisorului de matca (royal jelly), pentruca polenizarea reprezenta singurul factor de interes.

Am tradus un articol despre folosirea mierii in combinatie cu scortisoara, si intrebuintarile acestora. Am realizat ca foarte multa lume este interesata de acest subiect. De aceea m-am hotarit sa-l trag de limba pe tatal meu care studiaza si experimenteaza nu numai cu albinele si bolile lor, incercind sa isi apere albinele de tot felul de boli si paraziti, dar care neavind asigurare medicala vreo 20 de ani, a intrebuintat mierea, si propolisul si laptisorul de matca in multe cazuri si a avut succese. (Fara stirea lui mai adaug informatia ca in Romania el a fost inventator, si inca unul bun...astfel ca are o minte care cauta totdeauna solutii noi si care gaseste placerea in a experimenta .)

L-am intrebat astazi sa-mi dea niste reviste de-ale lui de Apicultura ca sa caut ceva articole de tradus si cu regret mi-a spus ca mama mea careia ii place curatenia...i le-a aruncat...dar zicea el, desi exista informatii despre beneficiile acestor produse ale albinelor, nimeni nu si-a batut inca capul sa adune informatiile si sa faca un studiu precis. Motivul este usor de inteles.

Companiile care produc medicamente sint niste giganti care inghit orice competitie. Ar fi culmea sa studieze sau sa lase un astfel de studiu sa expuna adevarul...si faptul ca unele boli se pot trata usor cu ceva ce sa coste o farima din cit oamenii platesc pentru medicamente. Asa ca ceea ce am sa impartasesc cu dumneavoastra sint doar informatii acumulate din discutiile cu tatal meu si din experientele pe care le-a vazut el sau cunostiintele pe care le-a dobindit lucrind cu albinele atita vreme.

In plus...ce aveti de pierdut indulcindu-va cu inca o lingura de miere, nu?

Ceea ce stiu despre miere este ca NU e buna pentru copii mici. Cred ca virsta este de sub un an. Inainte de a folosi deci mierea pentru copii informati-va foarte bine despre acest lucru...

Tatal meu spune ca mierea este foarte buna pentru alergii; si aici trebuie sa amintesc ca alergiile nu se manifesta numai in stranuturi si mincarime de nas sau cerul gurii sau alteori bobite rosii pe piele ...sau tusa...Alergiile se manifesta in foarte multe alte forme. El spunea ca cea mai buna miere pentru controlul alergiilor este mierea locala. Si asta pentruca albinele aduna polen din plantele locale care produc alergiile ...Deci sugera ca sa cumparati miere de la cineva care are stupii in apropierea locului unde locuiti ca sa beneficiati mai mult de atributiile mierii locale.

Mai spunea el ca in miere exista si un anumit continut, desi nu ridicat, de propolis si polen, deci o cantitate potrivita de miere luata zilnic, va aduce organismului si beneficiile create de existenta celorlalte doua ingrediente.

L-am intrebat despre propolis. Propolisul se culege de pe rame si este o substanta de culoare maronie, cu consistenta unei plastiline lipicioase...si albinele o folosesc sa inchida ermetic gauri din stup si sa lege ramele intre ele probabil pentru protectie de impuritatile de afara. Propolisul contine 7 antibiotice. Unii oameni sint alergici la propolis si el trebuie incercat in cantitati mici la inceput, ca sa aflii daca ai sau nu alergie la el inainte de a incepe un tratament serios. Pe vremea cind nu avea asigurare medicala el a folosit propolisul pentru infectii pe care le avea de pilda la prostata, la dinti, etc...uneori punea o bucata de propolis pe locul unde avea astfel de infectii, sau o tinea in gura. Alteori lua un tratament de doua saptamini de acest propolis pe care il facea bobite de marimea unei fasole mijlocii, si lua o data pe zi , dar nu mai mult de doua saptamini. Propolisul poate agita inima si mareste pulsul...asa ca cei care au probleme cu inima trebuie sa fie foarte atenti...si cei care il iau , sa il ia dimineata ca pina seara sa se poata calma organismul. Inca odata subliniez ca inainte de a face un tratament, persoana trebuie sa ia o cantitate foarte mica si sa observe cum se comporta organismul. Pun accentul pe faptul ca acestea nu sint studiile nimanui, ci doar experienta tatalui meu care s-a tratat singur ani la rind cu produsele din stupina lui. Daca veti obtine propolis de la cineva si este foarte tare, tineti-l in mina o vreme si la temperatura corpului se va inmuia si il veti putea face bobite mici asemanatoare cu pastilele ca sa il puteti folosi.

Imi amintesc ca bunica mea punea propolis intr-o sticla si turna alchool ( concentratia de 100% numai ca alt alchool nu dizolva propolisul) si o lasa sa se dizolve, dupa care se trata pentru dureri de picioare , de oase...genunchi...incheieturi...etc.

Mai stiu de la mama mea ca mierea este buna pentru arsuri si alte rani. Pui un strat de miere si legi rana. Ea a scapat in felul acesta chiar si de un fel de bataturi la degetele de la picioare, facute de pantofi pe care le chema ea ochuri de gaina, folosind mierea in acelasi mod.

Despre polen stiu mai putin...ca n-am pus inca destule intrebari, dar stiu ca tatal meu il dadea sorei mele cind era slabuta si n-avea pofta de mincare.

Laptisor de matca. Asta este un produs mai scump pentruca exista in cantitati mai mici. Albinele il folosesc pentru hranirea larvelor de albine in primele 3 zile de existenta, dupa care le hraneste cu polen. Matcile insa sint hranite cu acest laptisor de matca toata viata lor. Ideea ca o matca, o regina de albine nu lucreaza este ...eronata. Nu degeaba albinele o hranesc cu aceasta substanta foarte hranitoare...matca trebuie sa depuna oua intr-una toata viata ei...si contributia ei in stup este covirsitoare pentruca existenta intregii populatii din stup depinde de cit este ea de energica si de proiductiva. Laptisorul de matca se foloseste pentru regenerarea celulelor. Unele doamne care isi permit costul produsului, il folosesc in loc de crema de fata...

Containerul in care este tinut laptisorul de matca trebuie sa fie din plastic sau sticla si lingura cu care luati sa fie din plastic, altfel fierul intra in combinatie cu laptisorul si ii schimba compozitia. De asemenea trebuie tinut in frigider la rece.

Asa ca logic vorbind daca ai o problema de sanatate in care reinoirea tesuturilor unor organe ar fi ceva ce ar imbunatatii sanatatea ta...o cura cu laptisor de matca este promitatoare. Tratamentul pe care tatal meu il recomanda este de o lingurita de laptisor de matca in fiecare dimineata timp de doua saptamini.

Si acum am sa va spun despre experienta noastra in familie cu acest laptisor de matca. Bunica mea s-a imbolnavit si am dus-o la spital. Doctorul ne-a spus ca din cauza circulatiei de singe proasta la nivel de intestine, pur si simplu intestinele ei se deteriorau...si ne-a explicat pe termenii nostrii sa intelegem ca e ca si cum ar fi intrat in putrefactie. Am adus-o pe buna acasa si tatal meu a inceput sa-i dea un tratament de laptisor de matca imediat. Dupa vreo citeva saptamini buna avea programare sa vada doctorul...si i-a facut din nou analize si ne-a spus mirat...ca nu stie ce s-aintimplat dar se pare ca s-a intimplat o schimbare si ca tesuturile nu mai arata ca inainte . Noi stiam insa ce s-a intimplat...si buna a mai trait inca citiva ani buni dupa aia.

Acuma din nou vreau sa va amintesc...tot ce ati citit sint cunostinte si informatii adunate de familia mea si folosite de familia mea. Nu sint studii si cercetari stiintifice. Ca informatie insa as vrea sa adaug ca Japonia importa 100 de tone de laptisor de matca anual, si ca japonezii o folosesc in scopul longevitatii vietii.

Sper ca informatiile mele sa va fie folositoare. De asemenea cred din toata inima ca daca ati binevoi sa-mi lasati cite un comentariu, cei care aveti experienta cu aceste produse, au am sa incerc sa adun aceste informatii si sa le pastrez pe blogul meu astfel incit sa putem invata unii de la altii si sa ne folosim de ele cind avem nevoie pentru intretinerea sanatatii familiilor noastre.

Nu uitati ca toate aceste lucruri au fost create De Dumnezeu pentru noi. Nu uitati ca rugaciunea este medicamentul cel mai bun iar Domnul Isus este Medicul Suprem. Asa ca incepeti ziua cu multumiri si incheiati-o cu lauda si oridecite ori aveti vreo problema nu uitati ca El este bun si milostiv.

Am sa inchei cu o reteta racoritoare si ...foarte sanatoasa totodata...si care se pare ca poate sa ajute cuiva care ar vrea sa dea jos un pic din ...greutate.

La un pahar de apa, 2 linguri de otet de mere si miere dupa gust. Amestecati si puneti la frigider. Citeva frunzulite de menta...si ...sa va fie de bine.

3 comentarii:

Rodica Botan spunea...

Ar fi aproape o crima sa stim ceva bun si sa nu spunem la altii cind prin asta le dam speranta si mingaiere . Dumnezeu a pus la indemina noastra multe lucruri bune. Pina si mintuirea e de gratis...iar produsele apicole pot fi la indemina oricui.Binecuvintari Sfinte tie si cititorilor tai. Esti oricind binevenita si iti daruiesc orice gasesti ca iti este de folos, cu toata dragostea.

disa spunea...

Multumesc, Rodica, si aceleeasi urari sfinte ti le intorc si eu tie si celor care intra pe blogul tau, si sa dea Dumnezeu sa fim cat mai folositoare oamenilor pentru mantuire si trairea unei vieti in armonie cu natura si cu Dumnezeu!

Nina, Chisinau spunea...

Multumesc pentru articol. Foarte interesant si util.
In ultimile 7 luni am racit de 3 ori, de doua ori am facut amigdalita, care a fost tratata cu 2 tipuri de antibiotice, dar peste o luna m-am imbolnavit iar. Acum recent, stand afara la o terasa pana mai tarziu, a doua zi m-am trezit cu febra, tusa seaca teribila, tarheita, faringita etc... Un buchet, si iar antibiotic. Mi-am distrus sanatatea. Un bun prieten, mi-a recomandat sa iau 1 lingurita de polen,1 lingurita de miere, adaugam 100 ml de apa calduta si beau aceasta compozitie de cate doua ori pe zi, timp de o luna. Sper si cred ca voi fi mult mai bine, eram sceptica in ceea ce priveste tratamentul naturist, dar mi-am demonstrat ca, pastilele si tot felul de antibiotice iti pot face mai mult rau decat bine.....
Sanatate si inca o data iti multumesc pentru acest articol :*